Sunday, October 25, 2009

ALLERGIC

Salam & Selamat Sejahtera.Aku nak share pasal allergic kat tangan aku ni.Seumur hidup aku,aku xpernah ada allergic terhadap apa2 makanan.Ini yg buat aku keliru dan pelik mcm mana aku blh dpt penyakit ni.Kisahnya bermula sebelum raya bulan sept 2009.Bila aku masak sambal n perah air asam,tangan aku rasa pedih dan menjadi merah.Aku pun buat xtau jela.Ingatkan xada apa2.Masa raya aku n family beraya di kg,Perak.Tangan aku mula bengkak n gatal.Gatalnya hanya tuhan saja yg tau..aku pun garula..balik dr kg,sminggu 2 mcm tu makteh n pakteh aku buat open house di Klang.Aku pegi dgn mak,adik n anak aku.Mak aku minta tolong potong timun,bawang n cili.Masa potong cili tu,pedihnya tangan aku!!Sampai aku ambil ais untuk buat air sarsi tu,pegang sampai cair ais tu.Sbb xtahan punya pasal aku rendam tangan aku dalam mangkuk yg ada ais..huh..lega sikit.Makin lama makin teruk.Suami aku cerita dgn member dia pastu member dia suggestkan aku g jumpa opah dia.Opah dia ni pandai ubat org tercekik tulang n kayap.Suami aku risau ni kayap so dia bawa aku g jumpa opah tu.Opah tu duduk 1 blok dgn aku.So senang jela,just sarung tudung trus turun.Xpyh makeup..hehe..Opah member suami aku ckp ni bukan kayap.Ni penyakit kulit zaman sekarang.Opah suh aku g klinik.Suami aku pun on the sport trus bawa aku g klinik.Doktor ckp ni jangkitan fungus.Berlaku akibat drpd sentuhan bhn kimia..Huh??Bahan kimia??Aku bukan kerja kilang nak sentuh2 bahan kimia.Hmm..pastu doktor tu bg ubat rendam tangan,krim sapu n losyen baby utk ruam .Ubat pun pelik.Ada ke patut bg losyen nappy krim tu??ni bukan ruam,lg parah dr ruam..confuse2..Semiggu aku pakai ubat doktor,lg gatal adela.Pastu berminyak2.Dlm masa yg sama aku teringatkan ELKEN,sebuah company MLM yg aku join utk menambahkan sumber pendapatan.Ada produk baru iaitu KINGTON sejenis plasma hidup yg membolehkan sel beroperasi dan berinteraksi secara normal, justeru menggalakkan sel,tisu,organ dan sistem badan berfungsi secara normal.KINGTON ni sgt baik utk merawat penyakit ekzema atau penyakit2 kulit yg lain.So aku pun orderla dgn makteh aku 6 ampoules,nak try dulu.Aku minum 1hari 1 ampoules.1 ampoules lg aku isikan dlm botol titik untuk sapu kat kulit tangan aku ni selepas mandi.Dalam masa 5hari,aku dapati tangan aku da kering, xbernanah dan xberair lg.WOW!!Sungguh luar biasa produk ELKEN.Baru 5hari try dah nampak hasil.So aku ingat nak order lg kat makteh aku utk pastikan tangan aku betul2 baik dan sembuh sepenuhnya.Nti aku upload pic trbaru tangan aku utk mmbuktikan betapa luar biasanya produk elken.TQ ELKEN!!OO YESS!!!Utk keterangan lanjut ttg KINGTON WWW.ELKEN.COM.MY atau email sy nhzjinqj@yahoo.com

No comments:

Post a Comment